Gratis levering in België voor bestellingen van meer dan €50 📦

Algemene verkoopsvoorwaarden

Artikel 1: Preambule

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (CGV) zijn van toepassing op verkopen gedaan op Afrostore.be.

Artikel 2: Sluiting van een online overeenkomst met Afrostore.be

1. Blader en selecteer producten:

Bezoek de website Afrostore.be om door de beschikbare producten te bladeren.

Kies de producten die u wilt kopen en voeg ze toe aan uw winkelwagen door op de bijbehorende knop te klikken.

2.Ga verder met betalen:

Nadat u uw selectie heeft voltooid, klikt u op "doorgaan naar betaling" om door te gaan naar de volgende stap.

3. Controleer het winkelmandje en het totaalbedrag:

Voordat u de bestelling afrondt, controleert u uw winkelwagen om er zeker van te zijn dat alle gewenste producten aanwezig zijn en dat het ordertotaal klopt.

4. Accepteer de algemene verkoopvoorwaarden:

Lees aandachtig en accepteer de algemene verkoopvoorwaarden en het vertrouwelijkheidsbeleid van de site Afrostore.be.

5. Rond de bestelling af:

U kunt ervoor kiezen om de bestelling als gast af te ronden door uw naam, adres en e-mailadres op te geven, of door een account aan te maken op Afrostore.be.

6. Selecteer betaalmethode:

Kies uit de aangeboden mogelijkheden de gewenste betaalmethode, zoals creditcard, pinpas, bankoverschrijving of PayPal.

7. Controleer de bestelgegevens:

Voordat u de bestelling bevestigt, dient u de details van uw bestelling zorgvuldig door te nemen, inclusief de geselecteerde producten, hoeveelheden, prijzen en verzendkosten.

8. Bevestig de bestelling:

Nadat u alle gegevens heeft gecontroleerd en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, klikt u op "Bestelling bevestigen" om uw aankoop af te ronden.

9. Ontvangst van de orderbevestiging:

Zodra uw bestelling is bevestigd, ontvangt u een bevestigingsmail met uw bestelgegevens en een geschatte leverdatum.

Artikel 3: Producten

Teroubi ASBL biedt via haar site afrostore.be een selectie van unieke ambachtelijke artikelen geïmporteerd uit West-Afrika. Elk product is uniek en kan vanwege de ambachtelijke productie variaties in kleur, vorm en maat hebben.

Artikel 4: Prijs

De prijzen van de producten die beschikbaar zijn op afrostore.be worden weergegeven in euro's en zijn inclusief de toepasselijke belasting. Afrostore.be behoudt zich het recht voor om de productprijzen op elk moment te wijzigen. De toegepaste prijzen zijn echter de prijzen die van kracht zijn op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

De bezorgkosten zijn niet inbegrepen in de productprijzen en worden toegevoegd bij het afronden van de bestelling.


Artikel 5: Betalingsvoorwaarden

Door deze Algemene Verkoopvoorwaarden (CGV) te aanvaarden, aanvaardt u de betalingsvoorwaarden van Shopify Payments voor elke aankoop gedaan op onze website Afrostore.be.

Afrostore.be accepteert de belangrijkste krediet- en debetkaarten, zoals Visa, Mastercard, American Express en andere lokale betaalmethoden afhankelijk van de regio (bancontact, enz...).

Alle uitgevoerde transacties worden beveiligd door Shopify Payments.

Uw account wordt gefactureerd na validatie van uw bestelling. De kosten verschijnen op uw creditcardafschrift onder de naam Teroubi ASBL.

Artikel 6: Levering

Uw pakket wordt doorgaans maximaal 7 dagen na ontvangst van uw betaling bezorgd.

De standaard verzendmethode is Bpost en Mondial Relay. Wij sturen u zo snel mogelijk een link waarmee u de bezorging van uw pakket online kunt volgen.

Verzendkosten omvatten verpakking, handling en verzendkosten. Ze worden - afhankelijk van het verzendgebied - bepaald op basis van het gewicht van uw bestelling, inclusief de verpakking die kan variëren van 1 tot 5 kg, afhankelijk van de aard en hoeveelheid van de bestelde artikelen, of het totale volume van de pakket(ten) .

Wij adviseren u om uw aankopen in één bestelling te groeperen, omdat we geen twee afzonderlijke bestellingen kunnen groeperen (in dit geval moet u voor elk van deze bestellingen verzendkosten betalen).

Uw pakket reist voor ons risico: wij zijn verzekerd bij schade, verlies, diefstal of diefstal. Pakketten met kwetsbare producten worden zorgvuldig beschermd.

Om onze impact op het milieu te verminderen, versturen wij geen papieren facturen. U ontvangt uw factuur als PDF-bestand in een e-mail zodra uw bestelling is verzonden.

Om de hoogte van de verzendkosten voor uw bestelling te weten te komen, dient u de producten van uw keuze en het land van bestemming te selecteren. Ze zijn afhankelijk van de inhoud van uw bestelling en het afleveradres ervan.

Bpost:

Geschatte transittijd: 5 - 7 dagen

Pakketbezorgdagen: Dagelijks, ook in het weekend

Voorbereidingstijd bestelling: één dag

Dagen waarop je bestellingen inpakt: maandag tot en met vrijdag

Bestellingen die na dit tijdstip worden ontvangen, verwerken we de volgende werkdag: 16.00 uur.

Mondial-relais:

Geschatte transittijd: 3 - 7 dagen

Pakketbezorgdagen: Dagelijks, ook in het weekend

Voorbereidingstijd bestelling: één dag

Dagen waarop je bestellingen inpakt: maandag tot en met vrijdag

Bestellingen die na dit tijdstip worden ontvangen, verwerken de volgende werkdag: 17.00 uur.

Artikel 7: Eigendomsoverdracht en risico's

Uw pakket is tijdens het transport gedekt door onze verzekering: wij zijn verantwoordelijk in geval van schade, verlies, diefstal of diefstal. Pakketten met breekbare artikelen worden met zorg behandeld voor maximale bescherming. Zodra het pakket bij de klant is afgeleverd, wijst Teroubi ASBL alle verantwoordelijkheid voor de veiligheid en de staat ervan af.

Artikel 8: Intrekking

De klant heeft vanaf ontvangst van het product 14 dagen de tijd om zijn herroepingsrecht uit te oefenen. Om dit te doen, moet hij Teroubi asbl hiervan op de hoogte stellen via e-mail op info@teroubi.be of telefonisch op 0494 456 105. De terugbetaling zal plaatsvinden via hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt werd tijdens de aankoop, binnen 14 dagen na het verzoek tot intrekking van de betaling.

Elke clausule die de klant verplicht afstand te doen van dit recht is nietig.

 

Artikel 9: Wettelijke garantie van producten

Afrostore.be garandeert dat haar producten geen verborgen gebreken bevatten en voldoen aan de beschrijving ervan. In geval van een probleem profiteert de consument van een wettelijke garantie van 2 jaar vanaf de datum van ontvangst van het product. Om van deze garantie te kunnen genieten, moet de consument elk verborgen gebrek binnen 2 maanden na ontdekking ervan melden.

Volgens deze wettelijke garantie heeft de consument recht op terugbetaling of omruiling van het product.

Artikel 10: Vergoeding

Onze polis duurt 30 dagen. Als er meer dan 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we helaas geen restitutie of omruiling aanbieden.

Om voor retournering in aanmerking te komen, moet uw artikel ongebruikt zijn en zich in de staat bevinden waarin u het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Het retourneren van bepaalde soorten goederen is niet toegestaan. Evenzo accepteren wij geen intieme of hygiënische producten, gevaarlijke materialen of stoffen, noch brandbare vloeistoffen of gassen.

Andere artikelen die niet mogen worden geretourneerd:
* Cadeaubonnen
* Producten die al in gebruik zijn

* Producten die al gebruikt zijn, uit de originele verpakking.

Om uw retourzending af te ronden, hebben wij een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.
Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.

In sommige gevallen worden slechts gedeeltelijke terugbetalingen verleend: (indien van toepassing)
*Elk artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om welke reden dan ook die niet te wijten is aan een fout van onze kant.
*Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd
Terugbetalingen
Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen wij u een e-mail om u te laten weten dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We laten u ook weten of uw terugbetaling wordt goedgekeurd of geweigerd.
Indien goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt uw creditcard of originele betaalmethode binnen enkele dagen automatisch bijgeschreven.

Vertraagde of ontbrekende terugbetalingen
Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening.

Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, aangezien het enige tijd kan duren voordat uw terugbetaling officieel wordt geboekt.
Neem dan contact op met uw bank. Aan het boeken van een terugbetaling gaat vaak een verwerkingstijd vooraf.
Als je al deze stappen hebt voltooid en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op op het volgende adres: info@teroubi.be

Transacties
Wij vervangen alleen artikelen die in eerste instantie defect of beschadigd zijn. Als u uw artikel moet vervangen door hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail naar info@teroubi.be en stuur uw artikel naar: 34 Rue Eugene de Smet, Brussel, 1090, België.

Cadeaus
Als het artikel op het moment van aankoop als cadeau is gemarkeerd en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een cadeautegoed dat gelijk is aan de waarde van het geretourneerde artikel. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er per post een cadeaubon naar u verzonden.

Als het artikel op het moment van aankoop niet als cadeau was gemarkeerd, of als de schenker de bestelling naar hem of haar heeft laten sturen met de bedoeling deze later aan jou te geven, is zij het die wij de terugbetaling zullen sturen en zal zij het dus weten dat je haar cadeau hebt teruggegeven.
Verzenden
Om uw product te retourneren, moet u het naar het volgende postadres sturen: 34 Rue Eugene de Smet, Brussel, 1090, België.

De verzendkosten die verband houden met het retourneren van uw artikel zijn uw verantwoordelijkheid. Ze zijn niet restitueerbaar. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten voor het retourneren in mindering gebracht.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die nodig is om uw geruilde product te ontvangen variëren.

Als u een artikel met een waarde van meer dan $ 50 verzendt, raden wij u aan een trackingservice voor verzending te gebruiken of uw verzending te verzekeren. Wij kunnen niet garanderen dat wij het geretourneerde artikel zullen ontvangen.

 

 

Artikel 11: Klacht en geschil

In geval van een geschil of klacht over een product of dienst gekocht bij Teroubi ASBL, kan de klant contact opnemen met het bedrijf via het contactformulier dat beschikbaar is op de website of per e-mail op info@teroubi.be.

Teroubi ASBL verbindt zich ertoe alle klachten zo snel mogelijk te behandelen en al het mogelijke te doen om het geschil minnelijk op te lossen.

In het geval dat de klant niet tevreden is met de door Teroubi ASBL voorgestelde oplossing, kan hij zich wenden tot het platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR) via het adres http://ec.europa.eu/odr

Artikel 12: Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan het Belgisch recht.

In geval van een geschil tussen Teroubi ASBL en een professionele cliënt, valt het geschil onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel.

In geval van een geschil tussen Teroubi ASBL en een consumentenklant, zal het geschil vallen onder de jurisdictie van de rechtbank van de woonplaats van de consument of de rechtbank van de plaats waar de consument gewoonlijk verblijft, in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen.

Początek-formulering

 

Herroepingsformulier

De Klant wordt alleen verzocht dit formulier in te vullen en terug te sturen als hij zijn bestelling wil herroepen.
E-mail:
mail: Teroubi vzw - Eugène De Smetstraat 34, 1090 Brussel



Hierbij breng ik u op de hoogte van mijn terugtrekking uit het contract met betrekking tot de verkoop van het onroerend goed / voor de presentatie van de dienst (*) hieronder:

Besteld op …………………………………….. / Ontvangen op …………………………………………………………..

Bestellingsnummer: ……………………………………………………………………..

Naam consument(en): ……………………………………………………..

Adres van de consument(en): ……………………………………………………………..

Handtekening van de consument(en) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend):


Datum : ………………………………………………………………..